Doc. dr. sc. Jerneja Herzog – Sažetak

 

Doc. dr. sc. Jerneja Herzog

Likovna umjetnost kao poticaj za suvremene strategije poučavanja
(Sažetak)

Širina koju nudi polje likovne umjetnosti zahvalna je osnova za interdisciplinarni pristup kada imamo u mislima nastavu. Osobito u suvremenoj likovnoj umjetnosti više ne možemo govoriti o jednoznačnom razumijevanju skulpture, slike, crteža, jer se, uz ova umjetnička područja, pojavljuju i različite umjetničke prakse kao što su performans, video instalacije i slično. Kroz takve umjetničke prakse nastavnici mogu, na svim razinama poučavanja, pronaći odgovarajuće načine, kako učenicima približiti sadržaj, s njime ih upoznati i oduševiti. Prije svega, u poruci umjetničkog rada moguće je pronaći i prepoznati didaktičku vrijednost. Takva umjetnička djela, koja imaju društveno-politički sadržaj, ekološke, sociološke i druge slične teme, u praksi su prepoznata kao dobar spoj ili način da nastavnik aktualne sadržaje obrađuje s učenicima upravo preko odabranog umjetničkog djela.
U članku ćemo predstaviti načine kako postupati kod odabira odgovarajućeg suvremenog umjetničkog djela pri uključivanju u didaktičke pristupe u nastavi. Vidjet ćemo da suvremeni umjetnici nisu toliko udaljeni od tradicionalnih vrijednosti i tradicija kako ih, čak i pogrešno, deklariramo. Kvalitativni rezultati istraživanja koje prezentiramo pokazuju potpuno drugačiji pogled i mogu biti dobra osnova za nastavnike kako razredne nastave tako i nastavnika na predmetnom stupnju da suvereno upotrijebe tu vrstu sadržaja. Oni su dio svakodnevnog života i učenici ih prate pa bi zbog toga bilo dobro da se i nastavnici odazovu na odgovarajući način.
Ključne riječi: suvremena likovna umjetnost, osnovna škola, interdisciplinarni pristup, kurikulum

Fine art as an incentive for modern teaching strategies
(Abstract)

The broad space provided by the field of fine art is a welcome basis for interdisciplinary approach when thinking about teaching. First of all, in contemporary artistic practices it is no longer possible to talk about a single understanding of a statue, painting, or drawing; beside these artistic areas there are also other artistic practices such as performance, video-installation, and the like. Via this kind of artistic practices teachers at all educational levels can find an appropriate way to bring the content closer to learners, to make them familiar with it or even enthusiastic about it, but—the most importantly—to find didactic value in the message of the work of art. In practice this kind of artworks, which bear a socio-political content, an ecological topic, a sociological theme—not to give further examples—prove to be a good link or method for the teacher to discuss a topical issue with learners exactly via a selected artwork.
In the article we are going to present ways how to go about selecting a suitable contemporary work of art to be included into didactic approaches in teaching. We will see that contemporary artist are not as remote from traditional values and tradition as sometimes one might—also wrongly—believe they are. The qualitative results of the study presented demonstrate a totally different view and can serve as a good foundation for the teacher—both at primary and at secondary level—to be able to more sovereignly reach for this kind of contents. They represent part of the everyday after all, the learners observe them, so it is correct teachers also respond to them in an appropriate way.
Key Words: contemporary fine art, elementary school, interdisciplinary approach, curriculum

 

Preuzmite dokument u PDF-u