NOVI “DIREKTORIJ ZA KATEHEZU” – IZAZOV KATEHEZI I PASTORALU DANAS

Međunarodni znanstveni simpozij , NOVI “DIREKTORIJ ZA KATEHEZU” – IZAZOV KATEHEZI I PASTORALU DANAS

Krajem lipnja 2020. godine u Tiskovnom uredu Svete stolice predstavljen je novi Direktorij za katehezu. Dokument koji potpisuje Papinsko vijeće za promicanje nove evangelizacije tri mjeseca prije odobrio je papa Franjo. Smjerodavnog je karaktera i označava početak nove etape u poslijekoncilskim nastojanjima i kontinuiranom zalaganju crkvenog učiteljstva oko obnove kateheze u okviru evangelizacijskog poslanja Crkve.

Povod izradi novog direktorija bile su velike kulturne promjene koje su se dogodile u zadnje vrijeme, posebno vezane uz digitalnu kulturu i procese globalizacije. Na unutarnjem crkvenom planu razlog izrade bilo je također uvažavanje dokumenata crkvenog učiteljstva koji su objavljeni nakon Općeg direktorija za katehezu iz 1997. godine. To se posebno odnosni na zadnje biskupske sinode te na zadatke i prioritete pontifikata pape Franje, koji su okrenuti prema misijskoj i pastoralnoj preobrazbi Crkve.

Dokument daje smjernice za suočavanje s novim izazovima i aktualnim pitanjima u kontekstu obnove prvog navještaja i kršćanske formacije osoba različitih životnih dobi u suvremenom svijetu. Aktualna pandemija covid-19 još nas je na konkretniji način suočila s nekim od tih izazova. U tom smislu Direktorij iz 2020. daje usmjerenja koja bi trebala doprinijeti reviziji suvremene katehetske teorije i prakse. U njemu se pronalaze neki novi naglasci, a istovremeno se očituju i oni neprolazni od kojih u nastojanju oko revitalizacije evangelizacijskog poslanja ne može odustati. U perspektivi decentralizacije i sinodalnog hoda Crkve svaka kršćanska zajednica pozvana je na razlučivanje kako te smjernice prihvatiti i oživotvoriti u konkretnom evangelizacijskom i pastoralnom zalaganju. Međunardni simpozij koji se organizira povodom objave novog dokumenta, te o pedesetoj obljetnici od izdavanja Općeg katehetskog direktorija, 1971., želi pridonijeti boljem razumijevanju tih smjernica koje nužno trebaju osvijetliti i našu katehetsku praksu, te joj tako otvoriti vrata za „izlazak“ u jedno novo razdoblje.